Monday, 24 October 2011

bbQ stands for barbecue

13 october-
kih3..
dekat dua minggu baru aku nk cerita.
kalau peram mangga pon sampai da busuk.
puiii.
al-kisah nyer Chua merangkap BF kaka suruh datang uma dye.
suruh masak la konon nyer.
kaka pon ajak la aku ngn mira.
masak nie kerja berat wooo.
(pada aku je kot kerja nie berat, HAHA)
sekali rupa nyer diorg nk BBQ sekali.
kerja laki ar nie yg jage api,bakar2 ayam tuh.

nak pulak aku buat kerja tuh.
masak kt dapur bole laa,  tak payah nk jage2 bara api.
sebelum tuh diorg da siap perap da ayam tuh. mak zul yg buatkan.
(ade yg tak tahu maksud perap ke? jawa kott, hehe)
so, tinggal bakar jela kann.
aer tangan mak zul.

sementara lelaki sibuk membakar, perempuan pula sibuk di dapur.
bole pulak order nk mkn asam pedas.
tu yg perempuan ke dapur masak asam pedas.
haihhh, DEMANDING, hihi.
aku ngn kaka nie pandai pulak masak, nasib la MIRA ade..kui3
first, rase dye macam ummmmm. tak rase asam pedas ponn!
second, baru ummphh! sedap la mira :)
Mira siap call mak nie tanya ape yg tak kena dengan asam pedas, hee

dan hasil nyerrr....
haa, ini kerja tangan kaka :) 
dekat maghrib juga la siap membakar semua.
(start bakar pon kol5 cmtu, kih3)
masa diorang tengah2 bakar tu, sempat jugak lahh aku, kaka & mira bergambar.
wahh, bak kate orang tu 'HOT' konon
(nak je aku tangan)
we all gegirl memang HOT. ghee
till death ;D

taraaa! hasil pembakaran 1st round. yg lain belom masak :D
waahhh.
best quality time ever la kan?
sayangggggg la korg 

No comments:

Post a Comment